Zimná príprava v Alpách.

Posted by mto on 2010-03-20 10:13:43 UTC

Pátek 26.02.2010

Stávam okolo druhé ráno a idem balit veci. Cez týžden som nestýhav tak dúfam že ništ nezabunnem. Z ostatnými som dohonnutý že po mna prídu o tretej ráno a spolu pójdeme čakat na pumpu kde nás má zobrat dodávka. Na pumpe si dávame kávu a čakáme na Tibora.

Prišól na čas, takže nezdržujeme a hurá smer BA. Na dalšej pumpe, tentokrát už v BA naložíme zbytok posádky a spolu s druhú dodávku naberáme smer Osteriech. Od tadaálto nevím ništ lebo som zaspav. Budím sa až na míste. Vytahujeme šetky veci z auta a vedúcko pribalí každému nejaký ten matroš podla zásluh a pohlavá(stany, laná, lopaty).

Natáhneme si na nohy snežnice a pomalým krokom smerujeme k prvej zastávke na chate Waxriegelhaus. Tu si chvílu posedíme, ja osobne som si luskol jednu gulášovú a pivo a pokračujeme po hrebeny hladat místo de budeme dva dny spat.

Na začátku sa nám chvílu nedarí lebo snahu neny tolko aby sme mohli postavit záhrab ale nakonec sa nám podarí najst jenno místečko de to vyzerá nádejne. Chlapci dostali do ruky lopaty a borovičku a začína sa kopat.

Dífčence pomáhajú stavat expedičné stany, nekeré pomáhajú aj s borovičku.

Po asi dvoch hodinkách sa konečne móžme nasúkat donútra. Varíme prvé jello a pripravujeme sa na mokrý spánek.

Sobota 27.02.2010

Moc som nespav a navyše fučí jak bulo. Nasadzujeme lyžárske okuláre, kapuce a podobné ochranné prostrídky.

Na nohy snežnice a ideme hladat svah de budeme trénovat padaní dole kopcom. Začíname padaním po rity len tak bez ničoho. Potom padáme aj s čakanom, na začátek stále po rity. Neskór skúšame aj rózne vychytávky ako padaní dole papulu na bruchu alebo na chrbte. Velice sa nám to lúbi a vedúcko nám sem tam aj zatlíska.

Ked už to máme nacvičené tak pokračujeme o kúsek vella de ideme natrénovat prechod cez snahový násip. Nekerým to dalo pekne zabrat, teda aspon podla ksichtov keré hádzali.

Po uspešnom zvlánnutý násipu sme sa išli naobeduvat. Už ma neprekvapuje že vifon chutý jak z luxusnej restiky. Posilnený solamilom ideme zakončit sobotnajší den ukážkou pádu do trhliny. Dobrovolník Palo sa tam šupol jak ništ a my sme ho tahali hore.

Nakonec sme si ešte skúsili zlanit túto akože trhlinu dole aj hore a pekný den ostal za nami. Večer sa nasúkame do záhrabu, posilnýme svoje žalúdky róznymi prostrídkami a relatívne suchý ideme spat.

Nedela 28.02.2010

Poslenný den. Ostáva nám ešte prednáška o lavínovom nebezpečenstve a do ste sa móže nehat zahrabat do snahu.

Vydržav som pet minút a mal som dost. Pre istotu sme ešte Andreja zahrabali tak že mu trčala len gebula ze snahu a pomali sa zbalili na cestu domov.

Na spátočnú cestu sme použili velice zábavnú skratku de sme zopár sto metrov prešli snahovým žlabom po zatku.

Vrátili sme sa naspet do chaty de som si na začátku dával guláš a pivo. Teraz som guláš vynehav a dal si len to pivo. Po krátkom oddychu sme zišli dole k mikrobusom, naložili šecky veci a spokojne odišli domov. Čo bolo potom je už iná historka :-)

Šetky ostatne fotky nájdete tu